Motivul pentru care un test de diagnosticare a motorului este atât de critic atunci când vine vorba de citirea unui cod de defecțiune este că are loc o procedură de diagnosticare reală, se citește eroarea și se remediază o defecțiune. Testul nu „dovedește” nimic, ci doar ajută să aleagă ceea ce cauzează problema lor.
Așadar, cum vă puteți pregăti cel mai bine pentru un test de diagnosticare a motorului? Prevenirea este întotdeauna mai bună decât repararea. Iată câteva sfaturi pentru a vă ajuta să preveniți aceste apariții costisitoare a problemelor motorului:
– Lumina de sincronizare a motorului este strict informativă. Este acolo pentru a preveni defecțiunile , și nu se oprește până când motorul nu este pornit.
– Servodirecția electrică este sensibilă la viteză, iar o unitate de control defectă nu va funcționa pentru a regla nivelurile de lichid.
– Forma de eliberare a bateriilor Plug-in Hybrid ( Parallel Hybrid II ) ar trebui să fie mai curată decât cea a bateriei principale, iar conectorii ar trebui să fie curați.
– Butonul de pornire/stop de pe tabloul de bord ar trebui să fie apăsat.
– Ventilatorul de răcire ar trebui să Schimbe liber.
– Indicatorul dumneavoastră de temperatură nu ar trebui să apară.
– Luminile de avertizare ar trebui să fie aprinse.
– Lumina motorului ar trebui să se stingă cu motorul în funcțiune.
– Motorul dumneavoastră nu ar trebui să fie cald.
– Lumina de sincronizare din tahometru ar trebui să arate o sincronizare corectă.
– Lichidul de transmisie ar trebui să fie curat.
– Bornele bateriei trebuie să fie curate și nu prea murdare.
– Cablurile bateriei trebuie să fie curate.
– Conectorii bateriei trebuie să fie curați.
– Stâlpii bateriei trebuie să fie curați.
– Partea interioară a capacului de benzină trebuie să fie curată.
– Indicatorul de combustibil ar trebui să fie curat.
– Lichidul de transmisie trebuie să fie curat.
Ar trebui să respectați aceste reguli ori de câte ori efectuați o verificare personală a vehiculului dumneavoastră:
– Motorul trebuie să ajungă cât mai repede posibil la 8.000 rpm.
– Motorul nu ar trebui să bâjbâie la schimbarea treptelor de viteză, iar schimbarea trebuie să fie lină.
– Furtunurile dumneavoastră ar trebui să fie curate.
– Bateria dvs. ar trebui să fie curată și să nu aibă fisuri/fire în mai multe zone.
– Stâlpii bateriei trebuie să fie curați și nu ruginiti.
– Piesele din plastic trebuie să fie curate.
– Nimic nu ar trebui să fie înfundat.
– Radiatorul și curelele ar trebui să fie curate.
– Duzele de spălare ar trebui să fie curate.
Dacă este vorba de un vehicul nou, știți că există unele lucruri pe care trebuie să le verificați mai întâi înainte de a pleca la drum, cum ar fi frânele, transmisia, alinierea și roțile și că doriți să vă asigurați că toate acestea sunt în stare bună de funcționare.
Să presupunem că ați făcut o inspecție vizuală a vehiculului dumneavoastră. Pentru a începe, uitați-vă în portbagaj, pe bancheta din spate și în torpedou. Cel mai bine este să le verificați mai întâi pe acestea, deoarece unele elemente sunt verificate mai des decât altele. Dar nu vă entuziasmați, s-ar putea să descoperiți că aveți surprize neașteptate.
Frânele sunt una dintre primele verificări pe care ar trebui să le faceți. Când călcați pe frâne, acestea ar trebui să pulseze, ca și cum ați vrea cu adevărat să opriți. Dar ABS-ul ar trebui să fie bun, iar lumina de frânare de urgență ar trebui să fie aprinsă. Lichidul de transmisie ar trebui să fie plin și transmisia ar trebui să fie în stare bună de funcționare.