Oaza Car Care

SCHIMB ELEMENTE DE FRANARE

Ce sisteme de frana avem la masini si la ce ne ajuta?

Sistemele de franare sunt acele mecanisme care se ocupa cu reducerea vitezei sau oprirea vehiculului prin actionarea unei pedale sau a unei manete. La automobile intalnim cele 2 sisteme de franare:

– Sistemul de frana de stationare – Sistemul de frana de serviciu

SCHIMB ELEMENTE FRANARE

Specialistii nostri te pot ajuta in orice fel de problema auto !

SCHIMB ELEMENTE DE FRANARE

Ce conditii trebuie sa indeplineasca aceste sisteme?

– franarea sa fie sigura
– automobilul sa se poata imobiliza si in panta
– capabilitatea de a rezulta deceleratiile dorite
– procesul de franare sa fie lin, fara socuri
– efortul depus de conducator sa fie minim
– deceleratia sa fie proportionala cu efortul aplicat
– franarea/oprirea sa se produca doar la interventia conducatorului

Sistemul de frana de stationare (de mana) se numeste asa deoarece la cele mai multe masini acesta se actioneaza cu mana (exista si autoturisme la care se actioneaza cu piciorul) din interiorul vehiculului prin apasarea sau ridicarea unei manete. Elementele sistemului de frana de stationare: maneta, cablu central, filet reglabil, cabluri frana de mana, saboti si tamburi.

Prin actionarea manetei de frana de stationare, se produce o tensiune care se transmite prin cablul franei de mana, sabotilor aflati in partea din spate a masinii. Frana de stationare functioneaza bine daca dupa ce o tragem, masina nu mai avanseaza si nu mai poate sa fie mutata de pe loc. Dupa oprirea autoturismului, este necesar sa tragem frana de stationare si sa lasam masina in viteza 1.

In activitatea de conducere unul dintre cele mai des sisteme folosite este sistemul de frana serviciu (sau de picior). Folosim pedala de frana pentru a incetinii vehiculul, pentru a il imobiliza sau pentru a opri.

Elemente ale acestui mecanism sunt: pedala de frana – aceasta se afla in interiorul autoturismului si este actionata de conducatorul auto, pompa centrala – cu ajutorul ei convertim forta actionata in presiune, etriere – pe etriere se monteaza placutele de frana, placutele de frana – au contact direct cu roate si sunt si cele mai des schimbate compenente ale sistemului de franare, discurile de frana – sunt in contact direct cu placutele de frana pentru o franare superioara.

Procesul de franare este urmatorul: Conducatorul auto actioneaza pedala de frana, forta aplicata este transmisa catre pompa centrala care o converteste in presiune, iar informatia rezultata este transmisa ulterior elementelor implicate direct in procesul de franare – discuri si placute. In acest fel are loc deceleratia, imobilizarea sau oprirea vehicului.
Unele masini sunt prevazute cu sistem ABS, acesta nu lasa rotilor sa se blocheze in timpul franarii pentru eliminarea socurilor.

Lubrifierea elementelor sistemelor de franare
Componentele mobile ale sistemelor de franare trebuie sa fie lubrificate (cilindrii, pistoane etc.) in scopul de a reduce usura rezultata prin frecare.

Cum ne dam seama ca trebuie intervenit de un profesionist in domeniu si cand apelam la un service pentru verificari?
In cazul sistemului de frana de stationare, daca tragem frana si masina se mai poate urnii din loc inseamna ca trebuie sa cerem ajutor. De asemenea verificari periodice a cablurilor, sabotilor sunt indicate.

In cazul sistemului de frana de serviciu, ar trebui sa apelam la un service daca se aude un zgomot ciudat din zona rotilor la franare, masina nu raspunde la cea mai mica actionare a pedalei de frana, placutele de frana sunt uzate sau recurect la un anumit interval de timp pentru a avea siguranta ca sistemul de franare functioneaza in parametrii normale. De asemenea cand apare in bord aprins senzorul de ABS sau un alt senzor al sistemului de franare, trebuie sa ne deplasam la service pentru o constatare.

SOLICITA INFORMATII SUPLIMENTARE DESPRE SISTEMUL DE FRANARE AUTO

schimb elemente de franare cluj

INDEMNURI