Ce este sistemul de directie ?

Sistemul de directie este unul dintre sistemele cele mai importante pe care un vehicul le are. El este responsabil cu mentinerea stabilitatii vehiculului pe drum si mentinerea directiei de mers.

Acest sistem reprezinta puntea dintre volan si roti. O defectiune la acest sistem pune in pericol atat siguranta noastra ca si conducatori auto cat si siguranta celorlarti participanti la trafic. In cazul in care sistemul de directie ne indica o problema, este primordial sa ne indreptam catre un service autorizat unde putem testa / regla geometria rotilor si repara diferitele defectiuni.

Chiar daca ni se pare ca nu este o problema grava, nu trebuie sa amanam o vizita la un service autorizat care dispune de un aparat de reglare a geometriei rotilor.

Ce componente include sistemul de directie ?

– volanul – este cea mai utilizata componenta de catre conducatorul auto si reprezinta legatura directa dintre sofer si automobil.
– in continuarea volanului intalnim coloana volanului
– mecanismul de actionare al directiei si anume caseta de directie – in functie de caseta de directie prezenta la masini, acestea se clasifica in doua moduri astfel:
• masini cu servo – directie care la randul lor se clasifica in masini servo – hidraulice, masini electro – hidraulice si masini hidraulice.
• masini fara servo – directie – la acest tip de masini intalnim greutate in miscarea volanului
– bielete – in continuarea casetei de directie gasim bieletele care fac legatura dintre caseta de directie si capetele de bara
– capete de bara – sunt urmatoarele componente ale sistemului de directie si fac legatura dintre bielete si fuzeta
– roti – acestea reprezinta ultima componenta a sistemului de directie si fac legatura dintre autoturism si sol.

Problemele la sistemul de directie pot sa apara din diferite motive si anume

– timp indelungat de la ultima verificare a sistemului de directie
– uzura care intervine in functie de vechimea autoturismului
– schimbarea anvelopelor si neefectuarea unei reglari a geometriei rotilor dupa
– lovirea unei gropi sau lovirea unei borduri

Cum ne ajuta reglarea geometriei rotilor si de ce nu trebuie amanata?

Geometria rotilor reprezinta unghiul dintre roata si ax. Daca acest unghi nu este reglat conform normelor, riscam aparitia altor defectiuni, de exemplu uzarea anvelopelor sau instabilitatea masinii pe carosabil.

La orice interventie asupra sistemul de directie (la oricare dintre componentele emnuntate mai sus: volan, coloana volanului, cutie de directie, bielete, capete de bara, fuzete, roti) la sistemul de suspensie (arc elicoidal, amortizoare, bara antirului, bieleta antirului etc.) sau la inlocuirea anvelopelor se recomanda verificarea sistemului de directie si reglare geometriei rotilor.

Anvelopele sunt componente importante ale vehiculului. Nu sunt componente ieftine, dar pentru siguranta noastra trebuie sa ne asiguram ca sunt conforme si nu sunt uzate.

Exemple de reactii ale autoturismului care ne indica o defectiune la sistemul de directie:
– inclinare a volanului, acesta nu sta drept
– in mers masina trage intr-o parte
– dificultati la viraje
– la o anumita viteza masina tremura.

Daca masina ta are una dintre manifestatiile de mai sus este timpul sa consulti un service autorizat unde se poate regla geometria rotilor. In cele mai multe cazuri se regleza doar fata dar sunt masini la care se regleaza si spatele. De obicei se regleaza si spatele la masinile cu suspensie independenta pe spate.

Sistemul de directie

Faci un comentariu sau dai un răspuns?