Suspensia automobilului

Suspensia AUTOVEHICULULUI

Cuprins

1. Care este rolul suspensiei automobilului?

Rolul primordial al suspensiei este sa asigure confortul pasagerilor si totodata protejeaza componentele masinii impotriva socurilor daunatoare. Aceasta a fost conceputa pentru stabilitate si pentru amortizarea miscarilor bruste .Socurile si oscilatiile daunatoare masinii sunt produse de drumul neuniform. Daca o componenta a sistemului de suspensie cedeaza intr-o curba, masina va fi incontrolabila.
Suspensia face legatura intre cadru si punti, sau direct cu rotile masinii.

2. Ce componente include suspensia automobilului?

Suspensia masinii include:
– elemente elastice : acestea fac ca oscilatiile caroseriei sa fie suportate usor de catre pasagerii masinii
– dispozitive de ghidare: acestea determina cinematica rotilor fata de caroseria masinii
– amortizoare: acestea amortizeaza oscilatiile rotiilor si ale caroseriei. Acestea pot sa fie umplute cu gaz, ulei, aer.
– stabilizatoare : reduc inclinarea masinii in lateral in viraje mari.
Legatura dintre roti si caroserie este facuta de catre arcuri. Arcurile fac posibila ca la intalnirea cu un obstacol rotile sa isi tina cursul fara modificari la nivelul caroseriei.
Tipuri de arcuri:
– arc elicoidal ( astazi sunt folosite doar acestea, fiind cele mai fiabile)
– arc de foi
– arc pe bare de torsiune

3. Clasificarea suspensiilor automobilelor

Suspensile se pot clasifica dupa tipul puntii astfel:
– punti articulate : acestea au suspensii cu roti independente
– punti rigide: acestea au suspensii cu roti dependente
Suspensile se pot clasifica dupa tipul caracteristicii elastice astfel:
– suspensii cu caracteristica elastica liniara si neliniara
Suspensile se pot clasifica si dupa comportamentul acesteia:
– pasiva : parametrii suspensiei ( duritatea, garda la sol) nu pot fi controlati din exterior
– semi-activa: isi modifica incontinuu coeficientul de amortizare, făcând amortizorul
mai dur sau mai moale, în funcție de starea drumului
– activă: isi ajusteaza parametrii de funcționare în mod continuu în funcție de condițiile de drum.
Clasificare in functie de sistemul de suspensie:
– suspensia tradițională
– MacPherson este sistemul de suspensie cel mai raspandit la masinile Europene

4. Tipuri de suspenisii auto:

– Suspensia mecanica
– Suspensia hidraulica
– Suspensie hidro-pneumatica
– Suspensie pneumatica
– Suspensie magnetica

5. Sfaturi utile

Se recomanda ca starea de functionare a sistemului de suspensie sa fie facuta de catre o persoana specializata, intr-un service auto autorizat RAR.

Posibilelele probleme le puteti depista usor prin apasarea caroseriei , in zona amortizoarelor.

Daca masina se inclina prea mult, este necesar sa faceti o deplasare pana la un service auto, deoarece mai mult ca sigur amortizorul sau arcul sunt slabite si trebuie verificate, schimbate.

Daca de asemenea depistati un zgomot puternic in timp ce va deplasati pe suprafete denivelate , ar trebui facuta o verificare sistemului de suspensie.

La Service-ul auto Oaza Car Care gasiti piesele auto necesare sistemului dumneavoastra de suspensie.

suspensia-automobilului

Faci un comentariu sau dai un răspuns?